Случайно откопал на форуме пост двухмесячной давности
Crestfall писал(а):We will be pooling objects in a way where, we choose say, 30 spots in a zone, maybe more. From these 30 spots, Ore/Herbs can spawn within 15 yards of that spot, in any direction. What makes it more fun, is that the objects will each have their chance. For example only, if we give copper ore 80% chance, gold ore 20% chance, and give gold a max of 3 spots to drop in a zone. That means if 20 spots spawn up, at max 3 will be gold, and only if they win rolls against copper.
This will curve a lot of herb/mining camping simply because it'll be much harder to keep track of all the spots where it could spawn. We will also have respawns on each specific type as normal.
Если объяснять вкратце, то разрабы попытаются переделать спавны руды/травы таким образом чтобы их не караулили толпой ботов/гостов. В итоге информация из обычных баз, типо вовхеда/ваниллагейминга, по расположению руды/травы будет неактуальна, но в локациях где например раньше собиралось много дримфойла, по прежнему будет собираться много дримфойла.

Так же вроде бы планируют "запретить" хантам фармить короля из дм трибута, введя новую механику боя, типо телепортации босса к игроку если рядом с боссом никого нет в течении нескольких секунд. Да, разрабы считают это неканоном и не близзлайком, но это может помочь сохранить здоровую экономику.